Doorgaan naar hoofdcontent

Bezoek vanuit Nederland

Na de mooie week in Kerala, weer terug in Chennai. Aantal activiteiten gedaan zoals olifanten maken met de kinderen en spelletjes doen. Nu het summercamp is hebben de kinderen elke dag scouting. Een deel van het vind dit leuk een ander deel niet. Elke keer als ze het zelfde ritueel moeten doen, zie ik sommige zuchten en kreunen. Heel grappig om te zien. 
Een dag later kwamen de meiden ineens op bezoek. Ze hadden allerlei spullen mee en ik begreep er niets van. Uit het verhaal van de oude man haalde ik dat er iets was met de gemeente, maar wat precies. Geen idee. Later kwam de ouders van de kinderen en de meiden werden meegenomen naar huis. Op 2 meiden na, werden alle kinderen opgehaald. Ik vond het leuk om al die ouders te zien. Of zij dat ook vonden, dat weet ik niet hahah. Ik probeerde in ieder geval met hen te communiceren, ook al was dat erg lastig. Later hoorde wij het verhaal van de directeur. Het gebouw waar de meisjes in wonen is van de gemeente. Die willen een bewijs hebben dat het gebouw van de meisjes veilig is om te wonen. Maar omdat het gebouw van de gemeente is en niet van Karunalaya, heeft de gemeente deze papieren en wij niet. Toch zegt de gemeente dat wij die hebben en op moeten leveren. Dat is niet zo makkelijk want daar hangt een geldsom aan vast. Die geldsom moest er komen, anders zou het gebouw dicht gaan. Vandaar dat de directeur heeft besloten om de meisjes 'vakantie' te geven. Anders had de gemeente met allerlei mensen voor de stoep staan om alle meiden uit het gebouw te 'gooien', zo noemde hij het. Hij ging nu een manier vinden om het geld bij elkaar te zoeken om de opvang voor de meiden te regelen. Niet alle meiden konden worden opgehaald. Dit omdat hun thuissituatie zodanig slecht was om naar terug te kunnen. Dit waren 2 meisjes die zeer blij waren om niet naar huis te hoeven. Ik had niet het lef om te vragen waarom dat was. Het leek alsof er iets vreselijks aan de hand was. 

Op 2 mei kwamen de ouders en vriendin van Bo. Na een lange vliegreis konden wij hen ontvangen op het vliegveld van Chennai. Na uitgerust te hebben, kregen de meiden een deel van de spelletjes die zij hadden meegenomen vanuit Nederland. Bedankt allemaal voor het verzamelen daarvan. De meiden waren er heel blij mee. De volgende dag naar Marina Beach geweest. De brandende zon zorgde ervoor dat het zand erg heet was. De harde wind die er stond maakte dat er hele hoge golven waren. Even niet opletten en jahoor, daar was een grote golf. Mijn hele broek was nat. Niet dat het erg is met deze temperaturen. Het gaat nu hard namelijk. We naderen het hoogtepunt. 

En op 4 mei vlogen we naar Delhi voor onze reis. De planning was als volgt:
Donderdag 4 mei
Dilli Haat

Vrijdag 5 mei
Red fort
Smritit Rajghat

Zaterdag 6 mei
Humayuns tombe
Gurundwara bangla sahib

Zondag 7 mei
National Zoological Park Delhi

Maandag 8 mei
Naar Jaipur reizen

Dinsdag 9 mei
Amber fort

Woensdag 10 mei
Elefantastic

Donderdag 11 mei
City place
Place of wind

Vrijdag 12 mei
Naar Agra reizen

Zaterdag 13 mei
Taj Mahal
Agra fort

Zondag 14 mei
Naar Delhi reizen

Maandag 15 mei
Flight from Delhi 06.05 to Chennai 08.50

Ik had deze blog erop willen zetten voordat ik ging reizen. Is niet gelukt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

De tweede week

Een week achter de rug met dubbele gevoelens. Maandags hadden we een lunch die erg pittig was. Mijn maag vond het net even te veel van het goede en ik ben de hele week ziek geweest. De eerste twee dagen op bed blijven liggen en daarna wel met de jongens activiteiten gedaan. Vanaf vrijdag ging het stukken beter. Omdat ik mij een beetje op de achtergrond hield, was ik veel aan het observeren. Er vielen een aantal dingen op; zoals hoe de kinderen en leiding drinken. Zij doen dat niet met de beter naar de mond toe, maar ze gieten het water (wat ze het meeste drinken) in hun mond. Verder zijn er nog meer dingen die mij verbazen. Indiase mensen zeggen geen ja, maar gaan met hun hoofd een aantal keer heen en weer. Nu ben ik erachter dat het ja betekent, maar in het begin dacht ik dat ze steeds nee bedoelde. Er verwarrend als je dat niet weet. Verder lopen er kippen, eenden, hanen, muizen en eekhoorns rond over het terrein waar de kinderen voetballen en spelen. De kippen zijn nuttig, omdat z

Het is bijna zo ver

Jaaaaa, over een paar dagen is het zo ver. Woensdag vlieg ik naar het verre Aziƫ om stage te gaan lopen in India. Super spannend allemaal. Via deze weg wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur en belevenissen. Tot over een paar dagen

Laatste loodjes

Het is vandaag 23 juni 2017. Over 2 weken zit ik in het vliegtuig naar huis. Dan zit mijn avontuur erop. Ik ben 5 maanden van huis weg geweest. Heb 5 maanden veel geleerd over mijzelf en over wie mijn vrienden zijn. Ik heb 5 maanden mogen genieten van India, de cultuur, de mensen, het eten en het weer. Het voelt al alsof ik aan het afronden ben hier, terwijl ik nog 13 dagen heb. Maar vandaag heb ik er al 134 dagen opzitten. Wat zijn dan die 13 dagen, helemaal niets. Ik ben ook aan het afronden omdat ik net mijn school heb afgerond. Mijn stage is behaald, jeeeeej. Dat is ook waar ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest. Ik ben hier zo veel te weten gekomen over mijzelf en de wereld. Ben ook wel nieuwsgierig geworden naar de wereld. Nu is het tijd om extra te gaan genieten. Geen verplichtingen meer, het harde werken is beloond. Ik kan nu de laatste 13 dagen gaan doorbrengen met mijn kleine aapjes die het super leuk vinden om allerlei activiteiten te doen. Die activiteiten ga ik